Brev:
Aftensmadsnægter
17. marts 2015
Alder:
4 år
Aftensmadsnægter
Hej Helen.
Så er det min store dreng, der giver bekymringer.
Han vil simpelthen ikke spise aftensmad. Han er ikke kræsen og for mig virker det som om han ikke kan finde ro til at spise. Vi har igennem det sidste år tænkt at det bare var en fase - men nu er fasen ved at blive lidt for lang. Han spiser godt og varieret i løbet af dagen men aftensmaden nægter han. Det er uanset om vi spiser kl. 17 og/eller han er med til at lave maden og bestemmer hvad vi skal spise. Vi hygger os mens vi spiser og han vil gerne med til at dække bord osv. og vil egentlig også gerne sidde med ved bordet - bare han må nøjes med at drikke vand/mælk.
Vi tvinger ham ikke til at spise men spørger hvad han vil have, maden er ikke blandet alt for meget sammen og der er altid noget han kender/kan lide. Vi har forsøgt mange ting og det eneste der har været en succes var da vi serverede havregrød til aftensmad - det elsker han men får det også til morgenmad :-)
Er det mon bare en lang fase som vi skal vente på går over? Eller skal jeg inddrage ham endnu mere med f.eks. en mad-dag.
Med venlig hilsen
Mariette